Kostumer kan så meget – og de vender begge veje!

Kostumer kan så meget – og de vender begge veje!

Kostumer kan så meget – og de vender begge veje Af Peter Rafn Dahm Udover skuespilleren selv er kostumet nok det mest virkningsfulde udtryksmiddel i teatret. Og det magiske ved kostumet er, at det virker begge veje – både ”indad” og ”udad”. Indad fordi...
Digtet krævede mod

Digtet krævede mod

Digtet krævede mod Arne Johannsen forklarer om sine tanker i forbindelse med at opsætte en digtsamling til en teaterforestilling.  Antrocopæn Kreatur Hvor abstrakt kan det blive? Inden for maleriet er abstrakte billeder alment accepterede. Og selv er jeg ret glad for...
Når digte bliver danset

Når digte bliver danset

Når digte bliver danset – og teksten får krop ”Antropocæn kreatur” et titlen på en digtsamling af Andreas Vermehren Holm. I et ubrudt poetisk tekstflow reflekterer han over – og anfægter – vores, menneskers, trang til at beherske naturen og alle væsner omkring...
Dødsdømt bag tremmer

Dødsdømt bag tremmer

Dødsdømt – bag tremmer af pinspots To fanger deler celle i Drakomirs forestilling ”Mod slagtevægt”, skrevet af nordmanden Geir Magne Pedersen. Titlen indikerer, at det godt kan være på dødsgangen.  af Peter Rafn Dahm Foto: Axel Gadegaard Vi får kun svage...
Teatrets brændstof = Kollektiv kraft

Teatrets brændstof = Kollektiv kraft

Teatrets brændstof = Kollektiv kraft Teater er mange ting og kan defineres og beskrives på mange måder. Men en ting står fast: Teater er en kollektiv kunstart, et udtryk skabt af et fællesskab – i fællesskab. Selvfølgelig kan et enkelt menneske lave teater og optræde...